گزارش برنامه باجگیران به شیروان تاریخ 11 الی 13 اردیبهشت 1401

🔸سرپرست برنامه : آقای عباسعلی زارعی
🔸مربیان : آقایان حسینیان و علی اصغر علیزاده
🔸سرقدم : آقای بهروز حاجی زاده  عقبدار: آقای جواد علیزاده
🔸تاریخ اجرا: 11 الی 13 اردیبهشت (تعطیلات عید فیط)

یک شنبه 11 ام اردیبهشت  در ساعت 16:30 از مشهد به سمت باجگیران حرکت کردیم. پس از رسیدن به باجگیران و هماهنگی با پاسگاه ، به سمت روستای بردر رفته و در ادامه با هماهنگی با پاسگاه مرزی قرچقه وارد منطقه شدیم. به لطف یکی از اعضای شورای روستای قرچقه ( آقای عبدالله فخیم زاده ) و با راهنمایی ایشان به محل شب مانی مان رهسپار شدیم. به خاطر بارش باران ، شب را در یکی از محله های بعد از روستا و در فضایی سرپوشیده چادر زدیم.

ساعت 7 صبح روز دوشنبه 12 اردبیهشت ، پس از صرف صبحانه در مسیر جاده ی خاکی ای که منتهی به روستای نامانلو است به راه افتادیم. پس از طی مسافت 8 کیلومتر به چشمه « صفر آقا »
رسیدیم. در فاصله برداشتن آب و استراحتی مختصر ، آقایانِ علیزاده تیم را به چای آتشی مهمان کردند. سپس در سمت راست جاده، به سمت خط الراسی که به موازات صفر مرزی واقع شده راه افتادیم. به خاطر شیب تند و نبود پاکوب مناسب ،با وجود آمادگی بدنی مناسب اعضا ،  تیم با آهنگی آهسته ولی مداوم حرکت کرده و در حدود ساعت 14 به جاده ی بالای خط الراس می رسد.

پس از طی دو ساعت پیمایش به محل تاسیسات نظامی رسیدیم. با شروع بارش و مه آلود شدن هوا ، سرپرست برنامه صلاح را بر این دید که تیم ،تا پیدا شدن مسیر مناسب منتهی به زیارتگاه زکریا (که در ارتفاع 2900 متری و بر روی خط الراس واقع شده)، در کنار تاسیسات نظامی توقف کند. با تلاش و حمایت آقایان حسینیان و علیزاده ، در ساعت 18 و قبل از شدت گرفتن باران، تیم در کمال صحت و سلامت به آرامگاه زکریا رسیده و مستقر شد.

صبح روز سه شنبه پس از جمع کردن وسایل و نظافت آرامگاه  به سمت پایین و در مسیر جاده منتهی به نامانلو حرکت کردیم. به علت مه آلود بودن هوا ، گل آلود بودن مسیر و احتمال بارش شدید از رفتن به سمت سد گلیل که در منطقه حفاظت شده « سرانی » واقع شده؛ صرف نظر کرده و با هماهنگی با آقای نوروزی ،راننده خوش اخلاق مینی بوس، مستقیما به سمت روستای نامانلو رهسپار شدیم.
حدود ساعت 13 در اولنگی مشرف به روستا توقف کردیم و تا زمان رسیدن مینی بوس به صرف ناهار پرداختیم. به لطف آقای زارعی و آقایان علیزاده چای آتشی دلچسبی مهیا شد  تا در ساعات پایانی سفر، خاطره خوشی برای همنوردان یکدل رقم بخورد.
پس از رسیدن مینی بوس و گرفتن چند عکس یادگاری به طرف شیروان حرکت کردیم. با رسیدن به شیروان آقایان جواد علیزاده و محمد عرفانی ، تیم را به صرف شیرینی و بستنی مهمان کرده و در حدود ساعت 20 به مشهد رسیدیم.
                                                                        «والسلام علی من التبع الهدی»