صعود قله فلسکه (جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳)

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1403 ساعت 08:57
بخش: -

گزارش صعود قله فلسکه

جمعه ۱ تیرماه

به سرپرستی آقای هادی ظهوریان

با سلام گزارش برنامه قله فلسکه به ارتفاع حدودا ۳۰۰۰ متر که سومین قله بلند رشته کوه بینالود بعد ازقله شیرباد و قله بینالود میباشد برای دسترسی به قله فلسکه مسیرهای متعددی هست اگر از مشهد بخش طرقبه بخواهید به این قله بروید
هم می‌توانید از روستای کنگ بروید هم می‌توانید از روستای کردینه به این قله زیبا صعود کنید که مسیر صعود ما در این برنامه بود ساعت ۵ صبح از مشهد با همراهی ۱۵ نفر از همنوردان با مینی بوس از مشهد بسمت روستای زیبای کردینه حرکت کردیم وساعت ۷ صبح به انتهای باغها و ابتدای پاکوب رسیدیم سپس حدود ۴۰ دقیقه پیمایش به اولنگ زیبا و پر آب و علف وگلهای رنگارنگ که در این فصل به خوبی خود نمایی میکردنند و بوی مطبوع گیاه اوستا قدوس که فضا را معطر کرده بود رسیدیم
و مشغول صرف صبحانه و استراحت و برداشتن آب از چشمه بی نظیر اولنگ شدیم سپس بسمت قله پا در پاکوب نهادیم وحرکت کردیم اسمان همراه بود با ابرهای تکه تکه شده که هر چه بسمت قله نزدیکتر میشدیم انسجام ابرها بیشتر می‌شد و رنگ ابرها تیره تر میشد که نشان از باران وهوای بد برای کوهنوردان بود با آرامش ساعت ۱۰ صبح به قله رسیدیم و حدود نیم ساعت روی قله به عکس گرفتن و خوردن چای و تنقلات مشغول بودیم و سپس در هوای کاملا بهاری با وزش بادملایم که خستگی را از تن دور می‌کرد به سمت پایین حرکت کردیم و بخاطر شیب تندی که دارد باید با گام‌های بسیار کوتاه حرکت میکردیم ودر ساعت ۱ بعداظهر به اولنگ رسیدیم وبعد از نیم ساعت استراحت و خوردن تنقلات بسمت ماشین حرکت کردیم که ساعت ۲/۳۰سوار مینی بوس شدیم وساعت ۴ بعداظهر به مشهد رسیدیم