دریاچه بند بهره و قله چینگه گوش

🔸نام مکان برنامه: هزارمسجد
🔸سرپرست برنامه: آقای سعید سعیدی
🔸زمان اجرا برنامه: 10 دی

در روز جمعه مورخ 1400/10/10 با سرپرستی آقای سعید سعیدی در ساعت شش صبح به سمت دریاچه و بند بَهره حرکت کردیم. گروه ما شامل 19 نفر بود به همراه مربی گرامی برنامه، خانم منصوره ابراهیمی که مسئولیت سرقدمی برنامه را هم به عهده گرفته بودند. مینی بوس با عبور از کنار رشته کوه هزار مسجد و همچین سد کارده، در ساعت 9 صبح به ابتدا مسیر پیمایش رسید. پیمایش در دره ای انجام میشد که دارای طبیعت بسیار زیبا و صخره های مرتفعی بود. در اول مسیر، ما برای صرف صبحانه و آماده شدن برای حرکت توقف کردیم که سرپرست برنامه توضیحاتی در ارتباط با مسیر پیمایش دادند. پس از آن شروع به حرکت کردیم. مسیر پیمایش دارای چالش هایی همانند تراورس کردن صخره، بالا رفتن از سنگ های بسیار بزرگ و همچنین گذر از تنگترین قسمت مسیر دره بود. پس از عبور از چالش ها در ساعت 11 صبح به مکانی در دره رسیدیم که قصد صعود به یکی از کوه های اطراف دره را داشتیم. در ایتدا مسیر سرپرست اعلام کرد که افراد میتوانند در اینجا استراحت کنند چون کوهی که قرار بر صعودش بود، کوهی محلی بود و تابلو نداشت. همگی دوستان قصد کردیم که صعود کنیم به غیر از دو نفر که برای نگه داری از وسایل در پایین کوه به استراحت پرداختند. در صعود به کوه مورد نظر که به قله چینگه گوش معروف بود، باید از سه دیواره ی سنگی عبور میکردیم که با کمک به همدیگر توانستیم از دیواره عبور کرده و به بالای کوه برسیم. در اطراف و دور دست ها بر روی قله، کوه های سفیدپوش و همچنین کوه هایی که هنوز از برف پوشانده نشده بودند، قرار داشت که منظره ای زیبا برای عکاسی فراهم کرده بود. پس از عکاسی و استراحتی کوتاه، بدلیل شرایط جوی هوا، به پایین برگشتیم. پیمایش کوه تقریبا دو ساعت به طول انجامید. پس از رسیدن به دوستان در پایین کوه که برای برگشت ما آتش روشن کرده بودند، چند دقیقه استراحت کردیم سپس در ساعت 14 به سمت ابتدای دره حرکت کردیم. پس از 2 ساعت پیمایش، به ابتدای مسیر رسیدیم و ناهار خوردیم و با توجه به شروع بارش باران، سوار مینی بوس شدیم. در ساعت 6 شب به مشهد رسیدیم.
در مسیر دره مناظر بسیار زیبایی قرار داشت که به زیبایی دره اضافه میکرد مخصوصا به دلیل پیمایش در ارتفاعات دره میتوانستیم قسمت هایی از کوه های هزار مسجد را تماشا کنیم.
اینجانب اولین دره ای بود که پیمایش میکردم، چالشی بسیار عالی بود و مرا مشتاق برای پیمایش دیگر دره ها کرد.