صعود قله یامان داغی (پنج شنبه 27 الی جمعه 28 مهر 1402)

تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1402 ساعت 11:43
بخش: -

دگزارش برنامه قله یامان داغی
تاریخ اجرا: ۲۷‌ و ۲۸ مهر ۱۴۰۲
سرپرست: آقای دامون علیان
کمک سرپرست: خانم فرزانه جعفری
به لطف وقت شناسی دوستان عزیز ساعت ۱۵ طبق قرار قبلی به همراه تیم ۱۸ نفری از مشهد به سمت آشخانه حرکت کردیم.
حدود ساعت ۲۰:۳۰ به آشخانه رسیده و در منزل خانم تهرانی عزیز اقامت کردیم.
ساعت ۴:۴۵ صبح از محل اقامت به سمت ابتدای مسیر کوهنوردی حرکت کردیم و ساعت ۵:۳۰ صبح در ابتدای مسیر پیمایش قله یامان داغی بودیم، بعد از معرفی و آشنایی هنموردان با هم، پیمایش را به سرقدمی خانم فرزانه جعفری و عقبداری آقای محمد‌ تقدیسی آغاز کردیم.
آب و هوای منطقه مطبوع و همراه با مه صبحگاهی  زیبایی بود. حدودا بعد از ۲ ساعت پیاده روی ساعت ۷:۴۵ در محل چشمه برای صرف صبحانه و استراحت توقف کردیم.
بعد از صرف صبحانه و برداشتن آب از چشمه پیمایش به سمت قله را ادامه دادیم. در مسیر چند توقف برای استراحت و نوشیدن آب داشتیم. در یکی از توقف ها با نظر سرپرست برنامه آقای دامون علیان دوستان به بازی گروهی مشغول شدند که باعث افزایش روحیه و کار تیمی در گروه گردید.
به لطف عبور مسیر پیمایش از داخل جنگل، درختان رنگارنگ پاییزی، صدای زیبای پرندگان و هوای خنک صعود را دلچسب تر میکرد.
ساعت ۱۱:۱۰ کوهنوردان عزیز موفق به صعود قله شدند و بعد از عکاسی و استراحتی کوتاه مسیر برگشت را در پیش گرفتند.
حدود ساعت ۱۳ در یک منطقه زیبای جنگلی با چشم انداز قله برای برپایی آتش و صرف ناهار توقف کردیم.
بعد از صرف ناهار با انجام یک بازی گروهی دیگر، کوهنوردان روحیه خود را برای بازگشت تقویت کردند و ادامه مسیر را در پیش گرفتند.
حدود ساعت ۱۵:۴۵ همه کوهنوردان با سلامت کامل به محل توقف مینی بوس رسیدند و به سمت مشهد حرکت کردیم و در ساعت ۲۱:۴۵ به مشهد رسیدیم.