پیمایش دره و آبشار امرودک 27 مردادماه 1402

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 شهریور 1402 ساعت 17:42
بخش: -

با عرض سلام و درود

برنامه در روز جمعه مورخ 27 مرداد ماه 1402 برگزار گردید. حرکت از مشهد ساعت 6:15 از ایستگاه اتوبوس بین آزادی 15 و17 با دو دستگاه مینی بوس آغاز گردید. راس ساعت 8 به روستای زیبای امرودک رسیدیم . با توقف مینی بوس ها در ابتدای روستا، همنوردان پیاده شده و به سرقدمی سرکار خانم فایزه سید حسینی و عقبداری جناب آقای صادق برهمند، بلافاصله از روستا به سمت رودخانه حرکت کردیم. پیمایش را در یک هوای بسیار دلپذیر در بستر رودخانه شروع کردیم، البته در ابتدای مسیر، متاسفانه رودخانه خشک بود و با نیم ساعت پیمایش، خوشبختانه آب رودخانه کم کم نمایان شد.

بعد از حدود 50 دقیقه پیمایش، محل مناسبی را برای صرف صبحانه در یکی از باغات کنار رودخانه انتخاب کردیم و حدود 40 دقیقه توقف داشتیم. پس از آن، حرکت را به سمت آبشار ادامه دادیم و ساعت 11 به آبشار رسیدیم. برای استراحت و رفع خستگی همنوردان، آب بازی و عکاسی حدود 45 دقیقه کنار آبشار توقف داشتیم. بعد از آن از مسیر بالای آبشار به مدت 75 دقیقه به پیمایش خود ادامه دادیم تا به مکان مناسبی برای صرف ناهار رسیدیم. در اینجا عده کمی از همنوردان عزیزی که توانایی پیمایش بیشتری را نداشتند به استراحت پرداختند و بقیه به همراه بنده حدود یک ساعتی پیمایش داشتیم و برگشتیم.

پس از صرف ناهار، ساعت 15:15 در مسیر برگشت به سمت روستا پا نهادیم و ساعت 17:30 به روستا رسیدیم و سوار مینی بوس ها شده و به سمت مشهد حرکت نمودیم. ساعت 19:30 با کلی خاطره زیبا و ثبت یک روز پر انرژی و دل انگیز به مشهد رسیدیم.

کل پیمایش انجام شده: 14 کیلومتر

کل زمان پیمایش و توقف: 9:30 ساعت

بیشترین ارتفاع : 1850 متر

کل گام برداشته شده (سرپرست): 29100 گام

ارادتمند شما

سرپرست برنامه امرودک (بهروز وزیری)