گزارش برنامه قله قطاراولنگ 20 اسفند 1400

🔸سرپرست برنامه: آقای محمدرضا شاکری
🔸سطح برنامه: کوهنوردی متوسط
🔸زمان اجرا برنامه: 20 اسفند

روز جمعه به تاریخ 21 بهمن ماه 1400 ساعت 6 صبح از مشهد با مینی بوس به سمت فریمان به راه افتادیم. داخل مینی بوسصبحانه را صرف کردیم و پس از حدود یک ساعت به روستای کلاته خوش رسیدیم. ابتدای مسیر حدود یکساعت پیمایش بدون شیب داشتیم. هوا ابری و دلچسب بود و مسیر حال و هوای بهاری به خود گرفته بود. برخی تپه ها کمی سبز شده بودند و خبر چندانی از برف های زمستان نبود. دیدن گله ی بزرگی از گوسفندان در تپه ای نسبتا سبز و شنیدن صدای زنگوله ها تصویر زیبایی پدید آورده بود. تقریبا در تمام طول مسیر در کنار جریان آب و صدای گوشنواز آن حرکت می کردیم. پس از توقفی کوتاه در کنار چشمه شیب مسیر آغاز شد. مسیر مناسب و بدون چالشی داشتیم ولی به نزدیکی های قله که رسیدیم باد شدیدی با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت شروع به وزیدن کرد و حرکت را کمی سخت. ساعت 11 همگی به سلامت به قله قطار اولنگ با ارتفاع 2605 متر رسیدیم. حدود
نیم ساعت روی قله توقف داشتیم و پس از عکس گرفتن و صرف چای از همان مسیر برگشت به سمت پایین حرکت کردیم. در مسیر برگشت توقف کمتری داشتیم و حدود ساعت 1 پس از تمام شدن شیب و رسیدن به تپه هایی که در ابتدای مسیر از آنها عبور کرده بودیم برای صرف ناهار توقف کردیم و اوقات خوشی را با همنوردان سپری کردیم! سپس به پیمایش ادامه دادیم و حدود ساعت 3 سوار مینی بوس شدیم. در نهایت ساعت 30:4 با انرژی و سلامت به مشهد رسیدیم.