گزارش برنامه قله شیرباد 29 بهمن 1400

🔸سرپرست برنامه: آقای عباسعلی زارعی
🔸کمک سرپرست برنامه: آقای دامون عَلیان
🔸زمان اجرا برنامه:29 بهمن 1400

روز جمعه 29 بهمن به همراه 38 نفر از همنوردان باشگاه کوهنورد توسط دو مینی‌بوس ساعت 4:30 صبح راهی روستای زشک شدیم. به دلیل محدود بودن وقت از جهت آنکه در مسیر برگشت ممکن بود با باد مواجه شویم، صبحانه در مسیر و درون وسایل نقلیه صرف شد. حدودا ساعت 8:30 ابتدای مسیر بودیم. دلیل تاخیر، وسیله نقلیه‌ای دیگر بود که حدود 1.5 کیلومتری مانده به ابتدای مسیر حرکت،در برف به مشکل خورده بود. با کمک دوستان و راننده‌ها توانستیم خودرو را در جایی مناسب قرار داده و دوباره شروع به حرکت کنیم.در ادامه بدلیل ناهموار بودن مسیر بخاطر برف و یخ، مینی‌بوس‌ها نتوانستند جلوتر بروند؛ در نتیجه با مشورت سرپرست آقای عباسعلی زارعی و کمک سرپرست برنامه آقای دامون علیان از وسایل نقلیه پیاده شدیم و  آنجا برای چند دقیقه ی کوتاه توقف کردیم و کوله‌هایمان را برای شروع به حرکت آماده کردیم. ابتدای کار برف تا زیر زانوهایمان بود و انتظار داشتیم که روی یال هم با برف مواجه شویم. ولی یال کاملا عاری از برف بود و این مورد باعث شده بود که پیمایش مسیر راحت‌تر شود. برروی یال، با استراحت‌های به موقع و کوتاه توانستیم مسیر را پیمایش کنیم و حدود ساعت 10:30 به جانپناه که ارتفاع 3060 متر از سطح دریا است، برسیم.در جانپناه حدودا 20 دقیقه استراحت داشتیم. به دلیل اینکه  برنامه در دو سطح تعریف شده بود؛ سطح اول تا جانپناه و سطح دوم تا قله،تصمیم گیرى شد که 5 نفر از دوستان در جانپناه استراحت کنند. ساعت 10:50 به سمت قله حرکت کردیم و در مسیر با برف که ارتفاع متفاوت داشت، مواجه شدیم که باید در بعضی قسمت‌های مسیر برف‌کوبی انجام می‌شد که جوانان گروه، آقایان اشکان حسین‌زاده، حامد قاسمی و نوید نیکودل این امر را به خوبى انجام دادند. پس از پیمایش حدودا 4 کیلومتر و ساعت 12:30 به قله شیرباد، بام خراسان رضوی با ارتفاع 3316 متر، رسیدیم. هوای قله بسیار عالی بود و مناظر بسیار زیبا بودند. پس از گرفتن عکس و استراحتی کوتاه به سمت جانپناه برگشتیم. ساعت 14 به جانپناه رسیدیم و آنجا برای صرف نهار ماندیم. ساعت 15 به سمت پایین کوه حرکت کردیم و قبل از ساعت 17 به مینی‌بوس‌ها رسیدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم. به دلیل ترافیک مسیر برگشت، ساعت 19:30 به سلامت به مشهد رسیدیم و وقت خداحافظی بود.
به قول یکی از دوستان، «سفر» خوبی بود. کلمه سفر را من برای اولین بار در برنامه یک روزه شنیده بودم و وقتی بیشتر فکر کردم، به این نتیجه رسیدم که برنامه‌های کوه هر چقدر کوتاه مانند سفری چند روزه است. این برنامه با تمام خوشی‌ها و سختی‌هایی که داشت در خاطراتمان باقی خواهد ماند.