گزارش برنامه صعود قله شیرکوه یزد - تاریخ 19 الی 22 بهمن 1401

تاریخ اجرا برنامه: 19 الی 22 بهمن
سرپرست: آقای رمضان توحیدی
کمک سرپرست: آقای دامون علیان

ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در قالب یک تیم ۱۶ نفره از ایستگاه راه آهن مشهد راهی یزد شدیم و  با یک ساعت تاخیر در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۲۰ بهمن در ایستگاه راه آهن یزد پیاده شدیم و بلافاصله بامینی بوسی که از قبل هماهنگ شده بود راهی روستای ده بالا و پای کار قله شیرکوه یزد شدیم ، یکی از دوستان از قوچان با ماشین شخصی تا یزد آمده بود که تا پای کار با ماشین خودشان آمدن، لوازم اضافی را داخل پاترول آقای زارع گذاشتیم و در قالب یک تیم ۱۸ نفره، ساعت ۱۵  از ارتفاع ۲۵۷۰ متری پیمایش به طرف پناهگاه را شروع کردیم ،باغ سفیل آباد و  اتوبان را طی کرده و به ابتدای دره تابستان خانه رسیدیم. دره تابستان خانه و دره نجیب پر از برف بود،  از ابتدای دره تابستان خانه کرامپون بستیم، در نیمه های دره نجیب هوا تاریک شد و با هد لامپ ادامه مسیر دادیم و در ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه همه ی اعضای تیم به پناهگاه رسیدیم.
در پناهگاه ،شب بسیار بسیار سرد و سرعت باد بسیار بالا بود ، بهر حال صبح شد و بجز چهار نفر که توان صعود به قله را داشتند ولی به دلخواه خودشان ترجیح دادند در پناهگاه استراحت کنند ، بقیه ۱۴ نفر ساعت شش و ۴۵ دقیقه راهی قله شدیم و  در هوای آفتابی و سرعت باد بیش از پنجاه کیلومتر در ساعت و در حالی که در پایین دست کلیه روستاها و آبادیهای ده بالا و شهر یزد زیر ابر بودند در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ( پس از دو ساعت و چهل و پنج دقیقه پیمایش) به دیدار قله شیرکوه عزیز نایل شدیم ، از آنجایی که سرعت باد بسیار بالا بود با گرفتن عکس یادگاری از قله وداع کرده و به طرف پایین حرکت کردیم و حدود ساعت ۱۲ به پناهگاه رسیدیم ، و پس از استراحت و صرف ناهار ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه پیمایش به طرف پایین را شروع کردیم و ساعت ۱۶ به مینی بوس و پاترول آقای زارع رسیدیم ، به طرف یزد حرکت کردیم و در خانه بوم گردی حنا واقع در خیابان دهم فروردین ۱۶ مستقر شدیم ، پس از صرف شام و استراحت در روز شنبه ۲۲ بهمن پس از خرید سوغات یزد ، ساعت ۱۶ با قطار یزد -مشهد ، راهی مشهد شدیم و با یک ساعت تاخیر در ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۳ بهمن در ایستگاه راه آهن مشهد پیاده شدیم و برنامه خاتمه یافت
حرکت از مشهد ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۱۹ بهمن
ورود به مشهد ساعت ۸ صبح روز ۲۳ بهمن
زمان کل برنامه از مشهد
 تا مشهد  سه و نیم روز (۸۴ساعت)
زمان کل برنامه صعود و فرود ۲۵ ساعت از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ، حدود یازده ساعت توقف و شبمانی در پناهگاه و یازده ساعت و چهل دقیقه پیمایش و حدود دو ساعت و بیست دقیقه جمع توقفها در مسیر پیمایش اتمام برنامه صعود و فرود ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۱ بهمن.