گزارش برنامه صعود قله توچال - تاریخ 13 الی 15 بهمن 1401

سرپرست برنامه: حسین حسینیان
سرقدم: جناب بهرام زاده
عقب دار : جناب بروغنی

روز سه شنبه مورخه۱۳ بهمن باتفاق دوستان ،،بوسیله قطار وتدارکات باشگاه کوهنورد عازم تهران شدیم و صبح ساعت ۴ونیم به تهران رسیدیم وبا توجه به برودت هوا وباد وبارش،تصمیم گرفتیم که در ساعت ۹صبح به دربند رفته وساعت ۱۰ صبح پیمایش خود را آغاز کنیم.
ابتدای مسیر بخاطر تعطیلی روز جمعه با ترافیک و تردد افراد در مسیر مواجه شدیم  وهر چه به ارتفاعات بالاتر میرفتیم ،مسیر خلوت تر میشد. در این شرایط حجم برف زیاد (گاها تا ۸۰ سانتی متر میرسید) وهوای سرد ، ،توانستیم در ساعت ۲بعد از ظهر به پناهگاه شیرپلا برسیم وطبق برنامه قبلی در آنجا مستقر وبرای صعود فردا آماده شدیم.
صبح روز بعد ودرساعت ۵صبح به اتفاق تمامی دوستان ودر هوای منفی ۱۰ درجه ،صعود خود را جهت فتح قله آغاز کردیم وهرچه ارتفاع می‌گرفتیم وزش باد شدید نر میشد و براساس پیش بینی هواشناسی ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر وزش باد وسرمای احساسی ۲۳درجه زیر صفر را تجربه کردیم وبا توجه به پیش بینی هوا وتجهیزات دوستان، با کمترین چالش و با توقف ۴۰دقیقه ای در جان پناه امیری موفق به صعود قله با تمامی دوستان در ساعت 12:20 دقیقه شدیم وبعد از ۴۰ دقیقه استراحت وعکس بسمت ایستگاه ۷ تله کابین حرکت کرده وسپس عازم ایستگاه قطار و در صبح شنبه با استقبال گرم جناب دامون علیان وارد مشهد شدیم.
ودر آخر از تمامی افرادی که در همکاری گروهی مطلوب ودر آمادگی جسمانی  عالی در این برنامه شرکت کرده بودن وهمچنین تدارکات وهمراهی عالی مسئولین باشگاه کوهنورد کمال تشکر را داریم