گزارش برنامه صعود قله بزد

#گزارش_برنامه_قله_بزد

سرپرست: آقای عباسعلی زارعی
کمک سرپرست: آقای دامون علیان

روز جمعه تاریخ 15 بهمن 1400 به همراه 59 نفر از همنوردان باشگاه کوهنورد توسط  یک اتوبوس و یک مینی‌بوس ساعت 5 صبح راهی روستای بزد در نزدیکی تربت‌جام شدیم. به دلیل محدود بودن وقت به جهت اینکه  در مسیر  برگشت از قله به تاریکی برخورد نکنیم، صبحانه درون اتوبوس صرف کردیم. حدودا  ساعت 8 از وسایل نقلیه پیاده شدیم و کوله‌هایمان را برای شروع پیمایش آماده کردیم. این برنامه به سرپرستی آقای عباسعلی زارعی و کمک سرپرستی آقای دامون علیان و همراهی مربیان ارزشمند آقای علی اصغر علیزاده و خانم منصوره ابراهیمی برگزار شد. ساعت 11:30 به جانپناه اول در ارتفاع 2250 متری رسیدیم و پس از استراحتی 15 دقیقه‌ای به سمت جانپناه دوم و قله که در نزدیکی هم هستن، حرکت کردیم. چالشی‌ترین قسمت مسیر، دهلیزی با شیب 57 درجه  بود که پوشیده از برف به ارتفاع حدودا 40 سانتی‌متر این چالش را دشوارتر کرده بود.
 نکته ای که باعث راحت تر و سریعتر شدن در طی مسیر برای همنوردان شد، عمیق‌تر کردن مسیر پاکوب با استفاده از کلنگ توسط آقای زارعی بود که این امراسبب می شد همنوردان راحت تر گام برداری کنند . پس از گذشتن از دهلیز حدود  30 دقیقه به قله برای سرعت بخشیدن به پیمایش،به صلاحدید سرپرست برنامه  کوله ها را در گردنه‌ای قبل از قله  قرار دادیم و ادامه مسیر را بدون کوله پیمایش کردیم که این امر باعث ذخیره انرژی شد.
 ساعت 13:40 به قله رسیدیم که به دلیل باد شدید، تنها یک عکس دسته جمعی گرفتیم  و سریعا ارتفاع کم کردیم . ساعت 15 به جانپناه اول رسیدیم که پس ازآن
 تیم حوالی ساعت 17:30 پای اتوبوس رسید.
در انتها تشکر ویژه از جناب آقای غلامی و خانواده محترم ایشان به جهت پذیرایی گرم چای و تنقلات که در انتهای مسیر مهمان ایشان بودیم  که بسیار ارزشمند و بجا بود .
  در پایان تمام همنوردان به سلامت ساعت حدود 9:30 به مشهد رسیدیم .