گزارش برنامه آبشار درکش (ویژه تعطیلات عید فطر) 12 و 13 اردیبهشت 1401

🔸سطح برنامه: اکوتوریسم
🔸زمان اجرا برنامه: 12 و 13 اردیبهشت

بنام حق
باسلام ودرودبه همنوردهای عزیزم خاطرات سفررو ثبت میکنم باشد تالحظات خوش درذهنمان باقی بماند
ساعت ۸ صبح ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ازمشهدمقدس راهی خراسان شمالی و بجنورد روستای درکش شدیم. ۴۰ نفرهمنورد داخل اتوبوس همگی خودشان رو بهم معرفی کردند.خوشحال بودیم دوستان جدیدی پیداکردیم. صبحانه درشهر قوچان زیر نم نم باران صرف شد. ساعت ۱۲ظهر وارد روستای باصفای درکش شدیم. روستای درکش در۳۰ کیلومتری آشخانه و۷۰  کیلومتری بجنورد واقع شده که دارای طبیعتی فوق العاده زیبا که حتی در روزهای گرم تابستان آغوش پرمهرش را به روی گردشگران باز میکند و یکی از شگفت انگیز ترین مناطق استان شمالی به حساب می آید که کمتر شناخته شده وهمچنین دردهستان آلمه بخش سلمقان شهرستان مانه قراردارد. ازسطح دریا ۲۹ .ُ۱۰متر و جمعیت حدود ۲۰۱۵.۸۷۲ با پوشش گیاهی وحیات وحش متنوع می باشد. دراین روستا تاکنون ۳۸۰ نوع گیاه دارویی توسط گیاه شناسان معرفی شده

بعداز اینکه اتاق‌های خانمها و آقایان مشخص شد، برای صرف ناهار از روی پل عابرپیاده که بر روی رودخانه زیبایی قرار داشت عبور کردیم. درکنار رودخانه آبشار کوچکی دیده می شد که از بالای پل گویا درختان سرسبز و زیباکوهای سر برافراشته و استوار یعنی عروس طبیعت دامادش را در آغوش کشیده بود. دوستانی که قبلا سفارش برای غذاداده بودند نوش جان کردند و استراحتی کوتاه داشتیم. ساعت ۴بعد از ظهر به  تماشای مناظر دلچسب وزیبای روستا راهی شدیم حدود ۱الی ۲ساعت پیمایش داشتیم، جای دوستانی که نبودند خیلی خالی بود. چقدرطبیعت زیبا و سرسبز باکوهای سر بفلک کشیده که هرکدام قصه ای درخودشان جا داده بودند.
دروبینها ی گوشی لحظه هارا ثبت می کردند. زیر باران رویائی، بود. زمین گل و لغزنده شده بود. بعضی از همنوردان تعادلشان را ازدست میدادند وبزمین میخوردند، خنده ای که از ته دل دشت و صحرا را بشوق میآورد. هرچه اززیباهای نقاش چیره دست خدا بگوییم کم گفته ایم. همنوردان ازاین همه زیبای بوجد امده بودندشکر گزار بودند..

روز سه شنبه 13 اردیبهشت بعد از ظهر محل زیبای درکش را به سمت مشهد ترک کردیم و خاطره ها و تصاویر زیبا دوستان برایمان به یادگار باقی ماند.