مناطق گردشگری میانکاله

کمک سر سرست فنی.آقای الیاس عدالتیان
زمان اجرا برنامه:
۱ الی ۵ فروردین ۱۴۰۱

دوشنبه ۰۱/۰۱/۰۱ این تاریخ زیبا سرآغاز سفر خاطره انگیز ما بود. برنامه گروهی همراه با ۲۶ نفر مسافر درجه یک و یک دستگاه اتوبوس VIP و راننده با اخلاق با اندکی تاخیر ساعت ۱۹:۳۰  آغاز شد. ۸صبح سه شنبه در هوای دل نواز بهار و نم باران به اقامتگاه بومگردی در امیرآباد که از قبل سر پرست محترم هماهنگ کرده بودن  رسیدیم.
بعد از انتخاب اتاق ها و هم اتاقی و جابه جایی وسایل و صرف صبحانه راهی دریاچه عباس آباد شدیم که در فاصله ۹ کیلومتری بهشهر قرار دارد.
عمارتی در وسط این دریاچه از دوره قاجاریه به یادگار مانده بود. بعد از تماشا و گرفتن‌عکس پیمایش به داخل جنگل شروع شد.
زمین بخاطر بارندگی گل آلود و لغزنده بود که این هم جذابیت خاص خودش رو داشت. چیزی جز زیبایی و طراوت و سرزندگی به چشم نمیخورد.
 درخت های قدبرافراشته و بلند و رنگ زیبای جنگل ،همه و همه قشنگی بود و لاغیر.
داخل جنگل قرار بود تا تخت نرگس پیش بریم ولی رفته رفته باران شروع به باریدن کرد و مه داشت جنگل را دربر می گرفت و لغزندگی زمین چند برابر شده بود به صلاحدید سرپرست ادامه مسیر صورت نگرفت و برگشت رو ترجیح دادیم و پیمایش در جنگل زیر باران را تجربه کردیم.
دریاچه زیر مه فرورفته بود و عمارت و دریاچه رخ نشان نمیدادن ولی باز هم زیبایی به قوت خودش باقی مونده بود .
با وجود خیس شدن اعضای گروه و سردی هوا هنوز هم اشتیاق برای دیدن سایر مناظر و دیدنی ها زیاد بود برای همین سوار بر میدل باس به سمت غار هوتو حرکت کردیم ۱۳:۴۵بود که به غارهوتو در نزدیکی شهر بهشهر در روستای تروجن (شهیدآباد) رسیدیم.
بازدید ما یکساعتی به طول انجامید و لذت بردیم از قشنگی ها و واقعا غار جالبی بود و محیط اطراف جذابی داشت. بعدازظهر رو با بازی های گروهی و شادی تا شب سپری کردیم.
چهارشنبه طبق برنامه از قبل چیده شده، رفتن به شبه جزیره میانکاله بود که در شمال بهشهر واقع شده.
۸:۴۵ بود که به سمت این منطقه حفاظت شده حیات وحش حرکت کردیم.  تنوع پرندگان آبزیری بسیار زیاد و گفته میشد نزدیک به ۱۰۰ گونه هست و البته محل تکثیر ماهیان بومی و تجاری دریای خزر هم در این جزیره بود. به نظر فلامینگو ها در میانکاله حرف اول رو میزدن. باید با سکوت و کمترین حرکت اونا رو نظاره میکردیم  و صداها و حرکت های ما برای اونا ایجاد ناامنی میکرد و اونا رفته رفته از ما دور و دورتر شدن و در نهایت با یک پرواز جمعی  زیبایی شون رو به رخ همه ما کشیدند.
برگشت ما تا ساعت ۱۶ به طول انجامید. استراحت کردیم و بعدازظهر آموزش داشتیم.که کمک سرپرست (آقای الیاس عدالتیان) لطف کرده بودن و تجهیزات آورده بودن و شروع کردن به آموزش انواع طناب ها و گره ها و خلاصه مطالبی کاربردی برای کوهپیمایی که بسیار مفید بود.
روز ۵شنبه به سوی تالاب(مرداب) قادیکلاه که در بخش مرکزی شهرستان قائمشهر واقع بود حرکت کردیم.
تفاوت زیبایی این جنگل و مرداب در درخت های تنومندی بود که در وسط مرداب قراد داشت و از نیمه تنه و برگها فقط خودشون رو به نمایش گذاشته بودن. لغزندگی زمین آن هم در فصل بهار چاشنی پیمایش ما بود. گاهی زبان از  وصف زیبایی ناتوان است. بعد از لذت بردن از زیبایی و ثبت کردن آن با گرفتن عکس ،سوار بر ماشین پیش به سوی دریای فرح آباد. ناهار را صرف کردیم و لب ساحل رفتیم و گشتیم و قایق سواری کردیم.
جمعه روز بازگشت فرا رسید ماهی تازه از بازار ماهی ساری تهیه کرده بودیم که در مسیر برگشت صرف کنیم. در علی آباد کتول به سمت ابشار و حرکت کردیم که بازدید از آن منطقه را داشته باشیم ولی به دلیل ازدحام جمعیت بخاطر تعطیلات نوروزی سرپرست پیشنهاد اتراق کردند که در جنگل  بساط پهن شد و ماهی ها روی آتش طلایی و بعد هم توسط افراد تناول شدند.
برنامه در حال اتمام بود و سوار بر اتوبوس پیش به سوی مشهد. ساعت نزدیک ۳ بامداد به شهرمان بازگشتیم.
بسیار سفر عالی و همسفران عالی تری داشتیم با وجود تفاوت های بسیار بین افراد تفاهم بالایی به چشم‌ میخورد و این بالاترین مزیت بود.