علی بلاغ به قله تیوان جمعه 31 شهریور 1402

بخش: -

منتظر به دست آمدن فرصت‌ها نمان. خودت آن‌ها را خلق کن
به نام. خالق کوهستان و زیبایی ها
به همراه جمعی از دوستان توانمند و شاداب از باشگاه فرهنگی ورزشی کوهنورد  به سرپرستی مردی تمام عیار و ورزشی ساعت ۵صبح ۳۱ شهریور عازم منطقه قوچان با یک دستگاه مینی بوس شدیم  مسافت ۲۱۰ کیلومتری مشهد تا زیارتگاه علی بلاغ را طی کردیم
علی بلاغ بنا بر نظر  و اعتقاد محلی های منطقه، حضرت علی طی سفری که بر بال ملائک بوده به انجا سفر کرده با شمشیر خود سنگ را به دو نیم تقسیم کرده و اب خنک و گوارای از ان جاری میشده که الان بر اثر خشکسالی خشک شده و با موتور برق ابرسانی می شود
برای محلی ها قابل احترام است و در انجا گوسفندی را که  نظر زیارتگاه کرده اند  را در انجا قربانی میکنند. گوشت قورمه دور هم میل مینمایند که از این قربانی انها فقط دود و بوی قورمه بود که به چشم ما رسید و ما را گرسنه تر کرد
بعد از معرفی ارکان تیم توسط سرپرست گرامی که اقای غلامی به عنوان سر قدم
جواد علیزاده عقب دار و اقای پوریا هم عکاس برنامه،علی اصغر علیزاده مربی و امداد گر تیم معرفی شدند
در میان حضور گرم محلی ها که افسار گوسفند به دست داشتند و  بار قابلمه و چوب برای اشپزی به همراه داشتند   به راه افتادیم ساعت نه صبح بعد از یک ساعت پیمایش صبحانه را در زیارتگاه علی بلاغ بر پشت بام یکی از خانه ها میل کردیم در میان چمن زارهایی که اکنون خشک بودند راه افتادیم و به مسیر ادامه دادیم ساعت دو ظهر همه بر فراز قله تیوان شادمانی کردیم و عکسی به یادگار گرفتیم و راهی گردنه تیوان شدیم و ساعت ۵عصر بر مرکب خود سوار شدیم وساعت نه شب به مشهد رسیدیم
نکته قابل توجه  برنامه این بود که سرپرست شناخت کامل از منطقه داشت و اصلا خودش یک جی پی اس سر خود بود
همکاری شرکت کنندگان در حفظ محیط زیست و در یک ستون حرکت کردن قابل تحسین بود
کل پیمایش تیم ۱۶
کیلومتر و ازارتفاع ۱۷۸۲متر به قله تیوان به ارتفاع ۲۵۵۵متر رسیدیم و سپس به ارتفاع ۲۲۵۰در گردنه تیوان محل سوار شدن به مینی بوس رسیدیم